tisdag 12 juni 2012

Gullmarn och Multefiske!

Tjeena alla fiskefantaster. Idag var pappsen ensam i Gullmarsfjorden medans jag var iväg och försökte fresta Multarna en sväng.
Jag åkte först ut för att spana bara, hade några andra ärenden jag tänkte göra. Men när jag kom till första platsen kokade det av Multe så jag sket i allt, åkte och köpte bröd och hämtade grejorna. När jag kom tillbaka var där inte lika många fiskar kvar (typiskt), men fisk fanns. Fiskade ett par timmar men dom visade inget intresse alls för brödet. Tyckte jag fiskade riktigt giftigt själv om jag får säga. Men fisken tyckte annat! Nya försök blir det. J*vla måsar som ska jobba sig bara, så irriterande!

Pappa hade helt okej fiske i Gullmarn men många gyltisar. Största blågyltan var på 540gram och ett par berggyltor över kilot fick syna ytan. Men ingen toppfisk denna gången.
Till helgen blir det nått kul också! Får se vad bara.

//Niklas




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar