tisdag 21 augusti 2012

Tack

Jag vill tacka alla goa sportfiskare som gratulerat och visat intresse för Multefångsten. Det var min första Multe som jag lyckats få upp så man kan ju snacka om flyt. Jag har sporadiskt genom åren försökt mig på att fiska Multe ,men inte haft tålamodet då jag gärna vill att det nappar. (Jag är den otåliga typen). Men i år sa Niklas att han skulle satsa på att få en och då var man ju tvungen att haka på. Men tyvärr var det inte det bästa året att påbörja en multesatsning. Enligt den erfarne multefiskaren Anders Henriksson har det varit väldigt dåligt med multe i Göteborgstrakten i år och det beror ju på det dåliga sommarvädret. Anders har varit generös med att dela med sig av sina erfarenheter till Niklas som sedan visat farsan. ( Vi har också blivit taggade av Multeberra och hans filmer).Niklas o jag har sammanlagt lagt ca 130 timmar på multefiske i sommar.Ca 1/3 av gångerna vi har varit ute har vi inte sett nån multe alls. 1/3 har vi sett enstaka fiskar och resten av tiden har vi sett fisk som det varit ide att fiska på.Det har varit jätte svårt att få fiskarna intresserade av brödet. Bara ett fåtal ggr har vi fått dom att äta och bara nu den senaste tiden har vi fått dom att äta på ytan. Vi har haft 6 fiskar som nappat, 3 har släppt efter en kort stund. 2st har dragit iväg under bryggor så att det gått åt skogen. Och 1 har hamnat i håven.Skitfiske på er.//Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar