söndag 9 juni 2013

Trivsamt fiske och ny art

Har varit och metat  i sötvatten ett par tillfällen under helgen. Fick för mig att försöka få en sarv en art som jag aldrig fiskat riktat efter förut och aldrig heller fått slumpmässigt. Åkte iväg till ett närvatten där man hört att det ska finnas stor chans att få sarv. Var där och reka i höstas men då var det så beväxt så att det var svårt att se vart man kunde fiska. Nu var det lite mindre beväxt så jag hittade några platser att stå och fiska på. Fick en pyttesarv efter en stund men annars var det dött, bytte ställe och efter några timmar hade jag fått ca 30 sarvar upp till 5 hg. Vacker fisk. Det blev även en del sutare och braxen under helgen, största sutare 2,53 kg, största braxen ca 2 kg. Sutare är en riktigt rolig fisk att få, stark och stridbar som värsta berggylta. Metet är ett jäkligt trivsamt fiske att bedriva emellanåt, det får det bli mer av hoppas jag. (Tiden räcker inte riktigt till alla kul fisken tyvärr) . Nicke har inte kunnat följa med och fiska då han har jobbat hela helgen men snart är han igång igen.//Anders


Ny bekantskap

Fighter

Slemmig o tung

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar