fredag 23 augusti 2013

Larmfiske debut

Igår kväll åkte jag iväg för att testa mina nyinköpta Delkimlarm för första gången, det var faktiskt första gången jag larmfiskade överhuvudtaget. Fick för mig att inhandla utrustning för larmfiske/boltfiske då det är ett av få fisken jag ej testat förut. Man får skynda på nu när man ramlat över 50 gränsen.  Mina hemknutna boltriggar funkade utmärkt med dippade boilies och dippad plastmajs. 5 runs blev det, 3 sutare upp. 2 runs var nog småsarv som var på betet för dom var lite lama jämfört med dom 3 runs  jag fick upp fisk på som var sutare. Jäkligt kul när det larmade, rena julgransbelysningen och värsta sirenen ljöd. Nästan så man fick infarkt. Det får vi göra mer av. Sutarna var på ca 2-2,5 kg styck. Det blev lite sarv o mört på flötmete med. Nu får man sova lite för imon blir det ev havsfiske.//Anders


larmsutare

delkimlarm

2 kommentarer:

  1. Bara en av många sjöar som håller sutare i hemmaregionen. Inget särskilt ställe.//Anders

    SvaraRadera