torsdag 8 augusti 2013

Rögle dammar + Ystad hamn

Jag har varit 3 dagar nere i skåne som avslutning på årets semester. Ingen fiskeresa men jag testade och kollade lite fiske därnere ändå. Var bland annat i Ystad hamn för att se var dom stora idarna där fångas, fick lite tips om ställen som jag kollade upp. Fiskade även i 3 timmar på ett av dom vilket resulterade i några små idar. Jag pratade med en som brukade fiska id där,som vanligt gäller det att fiska när det är rätt förutsättningar och att lägga mycket tid som vid den mesta sortens fiske.Inte bara att hämta. Jag fiskade även ett nattpass i Rögle dammar. Som väntat nollade jag. Under tiden jag fiskade 20:00-08:00 kom det bara upp en fisk vad jag kunde se och höra. Det var en karp i femkilosklassen. Snackade med några som fiskat i 2 dygn där, Ena gänget hade fått en mindre braxen på 48 timmars fiske. Det andra gänget flera Braxen över 6 kg på samma tid. Rögle får testas igen coolt med 6 kg + Braxen. Inte bara att hämta där heller dock. Många som fiskar i långa pass. Kräftor fanns det gott om i dammarna i alla fall.//Anders

Rögle dammar tidig morgon

Det enda som fick syna håven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar