tisdag 4 februari 2014

Isvarning och fiskerapport

Jag börjar med en isvarning idag. Idag när jag kom ner till Sannegårdshamnen kollade jag isen, den var lite tunnare än sist ( söndags) . Ca 8 cm med lite variation i det lilla område jag fiskade i. Under dagen blev isen lite porösare och blötare, När jag skulle gå hem vid 1 tiden skulle jag hämta borren som jag lagt längst ut på en flytbom. Det resulterade att jag trampade igenom isen med ena benet. Ca 1 kvadratmeter av isen gav sig. Det hände inget mer än att jag blev lite blöt på flytoverallsbyxan men det talar om att isarna inte är tillförlitliga. Speciellt inte i närheten av bryggor. Under dagen blev det även flera glipor i isen både längre in och längre ut i hamnbassängen. Ta det försiktigt eller vänta på öppet vatten då mildvädret ser ut att fortsätta.

Bra livförsäkring GLÖM EJ !
Nu till fisket. Nappade gott i början för att succesivt avta under dagen Första halvtimmen fick jag upp 6 sikar ( varför var det inte så i söndags när Isolakillarna var där). 13 sikar och en abborre blev det för mig  idag. Några andra gubbar som var där hade liknande fiske som mig.//Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar