fredag 14 februari 2014

Kombinationsfiske idag

Idag tog jag med ett jiggspö och ett feederspö och åkte iväg på en fisketur.  Jag riggade förs upp feederspöt så att det var klart och sen började jag att jigga. Ganska omgående hugg det till på jiggen och jag fick mig en go fight på mitt klena jiggspö. Upp kom en gädda på ca 4 kg, den var i fin kondition.

Granning
 Jag fortsatte att jigga med ena ögat på feederspöt och plötsligt var det bom stopp. Botten tänkte jag, men icke. Efter lite ryckningar och en jäkla böj på spöt kom en braxen på 2,5 kg upp som var krokad i ryggen. På feederspöt hände inte nåt trots byte av agn och tackel med jämna mellanrum under dagen. En fin gädda till i samma storlek som den första tog jiggen på eftermiddagen och bjöd upp till en kul fight. En fin fiskedag mitt i vintern på öppet vatten. Jiggfisket dominerade idag men det var väntat, inte lätt att få på metet i februari. Men man måste testa, hemma i soffan får man ingen fisk.//Anders

Braxen i vinterskrud



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar