torsdag 27 februari 2014

Mete med vårkänsla

Idag var jag tvungen att åka iväg efter jobbet ( slutade tidigt ) på en fisketur, då det skulle bli 8 gr varmt och svag vind. Man blir sugen då.  Det fick bli lite mete igen då det inte finns mycket att välja på nu. Fint väder var det men fisket började trögt, jag flyttade runt lite i hopp om någon färna men inte ett hugg på flera timmar. När jag satt och fikade högg det till på ena spöt ( slår aldrig fel fika = napp ) mothugg och en go fight i den kraftiga strömmen upp kommer en Braxen på ca 3 kg. I med grejorna igen och det hugger efter ett tag igen, nu känns fisken riktigt fin och den kämpar gott. Men den släpper efter ett tag tyvärr, jag såg aldrig fisken men det kan ha varit en Färna kanske. Jag får på 3 fiskar till på en stund 2 Braxnar som följer med upp, båda i 2,5 kgs klassen. En fisk tappar jag, troligen en Braxen till. Allt hände på 1 timme , så firrarna vaknade till framåt eftermiddagen. Men var är Färnorna ? Dom ska ju vara aktiva på vintern.//Anders

Färnagodis Ölkorv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar