lördag 8 februari 2014

Vintermete

Idag ville jag lufta av feederspöna efter sista tidens sikpimpling. Därför åkte jag iväg till ett vatten där det finns  chans att få färna. Jag hade inga stora förhoppningar om att få något men chansen finns alltid och man kan ju alltid reka inför kommande fisken om inte annat. Inte helt oväntat hade jag inte ett napp på hela dagen men det var riktigt behagligt väder och njutbart tills det började regna vid 4 tiden. Det roligaste som hände var att det mot all förmodan mitt i vintern dök upp en fisketillsyningsman som ville se mitt fiskekort, vilket han gärna fick. Det är inte ofta det händer mig i alla fall att man blir kollad. Han var en mycket trevlig prick och vi stod och snackade fiske i  typ en 1 timme. På ett ställe låg det en del fiskdelar och rejäla fjäll i strandkanten, tillsynsmannen sa att det fanns mink vid ån som tar en och annan firre. Nu blir det soffan och melodifestival sen får vi se vad det blir för fiske nästa gång//Anders

Isfritt fiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar