torsdag 13 mars 2014

Marsmete i solsken

I dag hade jag tur med att vara ledig när det var gott väder till skillnad från sist. Det blev ett pass med feederspöna i en å. Började med att meta efter braxen och det tog inte lång stund innan den första var landad. Den tog jag och vägde, 2,38 visade vågen. Med andra ord en standardbraxen här hemmavid.

Sedan nappade det på med jämna mellanrum och jag fick 4 st till innan jag bestämde för att försöka på att få färna. Alla braxnar var stöpta i samma form så dom var i ca 2,5 kgs klassen. Jag letade nya ställen till färna fisket och kutade runt på olika ställen och körde ca  1 timme på varje. Bytte även till en annan å där vi fått hyggliga färnor förut, men inte ett färnahugg hade jag. Fina ställen till kommande fisken hittade jag i alla fall. En go fiskedag i solsken och med lite Braxen i mars känns helt okay.//Anders

Vårprimör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar