lördag 5 april 2014

Abborrarna var morgonpigga!

Igår var jag ute och testade på Abborrfisket för första gången i år. Var på plats rätt tidigt. Lågvatten och lugnt väder som det var tycker jag brukar göra fisket trögt. Men dagen började bra med  4 Abborrar över kilot samt 2 som klev av på några timmars fiske. Sedan dog det av helt för mig. Det kom upp några ströfiskar av andra fiskare runt om bara, men inga jättar. Största för dagen blev en på 1310gr för mig. Fin fisk i fin kondition. Man slutar aldrig förvånas över hur mäktig en Abborre i den storleken är. Alltid något speciellt trots man fått ett gäng i den sizen.

//Niklas

Störst för dagen 1310gr

Riktigt ståtlig Abbarn!

Får passa på att slänga in en bild på min största Abborre i karriären hitills 1980gram underbar fisk! (Från 2012)



1 kommentar:

  1. Kan bara instämma, fina firrar. Funderar på att ta en tur upp till ån någon dag.

    SvaraRadera