torsdag 19 juni 2014

Sutarefiske med kvinnligt sällskap

Tidigt på dan igår åkte jag och Catarina iväg för att fiska Sutare över natten. Det var gott väder och vi hade rikligt med mat med oss i fall väntan på hugg skulle bli lång. Jag la i grejorna redan vid 2 tiden men hade inga förhoppningar om napp på många timmar utan vi skulle sitta vid bivyt och äta o njuta av vädret tills sutarna förhoppningsvis vaknade. Jag tog mig även en tupplur i sängen eftersom jag jobbat natt. Fisket för vår del var ganska trögt till en början , jag tror vi fick på första fisken vid 00.30 som givetvis släppte efter ca 30 sek.
Sedan högg det sporadiskt under natten / morgonen så resultatet vid 9 tiden var 3 sutare upp och 3 tappade.
Och någon tur med storleken hade jag inte heller utan 3 kilos sutaren får jag fortsätta jaga. Härligt väder och gott sällskap räddade natten.(  Ps 2 personer sover inget vidare i en bedchair, prova så får ni se :) //Anders

Catarina vid bivyt

Standardsutare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar