onsdag 9 juli 2014

Björknor o lite annat

Igår åkte jag iväg i den böljande värmen för att feedermeta efter framför allt björkna men även andra arter var välkomna att nappa. Björkna är ingen fisk som jag  fiskat mycket efter men det är en trevlig liten firre.
Efter att ha burit grejorna till basecamp hade jag säkert svettats ut ett par liter i värmen. Det började nappa direkt när grejorna var ute, första fisk var en björkna på modiga 620 gr. ( Pb tror jag ). Det nappade på i omgångar genom kvällen bl.a en färna, några braxnar och ett antal björknor. Ökade i alla fall upp mitt pb till 720 gr två gånger om. Jag klarade mig från både regn och åska vilket dom inte gjorde i Göteborg igår. För den som vill ha rejäla björknor är ju Dalälven/Älvkarleby hotspot nuförtiden, vem vet man kanske drar dit nån gång.//Anders

Solskydd

Björkna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar