tisdag 2 september 2014

Sutarefiske i Öxnered.

Jag körde ett kväll, natt, morgonpass i Öxnered i natt. Fisket var jättetrögt, första sutaren högg 04.30 och andra som jag tappade 04.50. Sedan var det dött fram tills jag plockade ihop vid 09.30. Morgon fisket brukar vara bäst annars tycker jag. Körde både boilie och plastmajs men inte hjälpte det. Det verkar som vår och försommarfisket var klart bäst där både antalsmässigt och viktmässigt Vattnet i sjön var högre än jag sett någon gång förut i sjön, inte konstigt så som det regnat. Nu får nog det fisket vänta tills nästa år. Jag brukar inte komma med pekpinnar men det är jäkligt tråkigt när inte folk plockar med sig sitt skräp hem efter avslutat fiske, låg en hel del i buskarna vid fiskeplatserna vid Öxneredssjön. Hursomhelst fick jag sällskap av en igelkott inatt vid flera tillfällen, kotten var het på mitt mäsk och röjde runt bland mina burkar. Inte så ofta man ser dom nuförtiden, fina djur är det. Nu tar vi nya tag.//Anders

Nattens kompis

Piggis



1 kommentar:

  1. Man blir så jävla trött på det där skräpet. Har sett det på andra ställen med. Till slut blir väl markägaren så trött på det att det är färdigfiskat.

    SvaraRadera