fredag 28 november 2014

Kikfiske i dagsljus och ett Skrubbafiske till.

Tidigt i morse åkte jag iväg för att kolla och testa ett potentiellt kikfiskeställe för framtiden som jag sett ut på kartan. Jag var framme strax efter att det ljusnat, solen sken och det var 1 plusgrad.
Gott Black friday väder.
 Botten såg bra ut och  kan nog leverera ett och annat när förutsättningarna är dom rätta men idag såg jag bara några skrubbor. Jag hade inte förväntat mig att se något speciellt heller på dagtid vid denna årstid men man vet ju aldrig. Jag åkte även till ett ställe där vi fiskat en del för att se hur det såg ut där på dagtid nu för att ha något att jämföra med. Även där syntes bara skrubbor till. Klart fint vatten var det på båda platserna, ostanvind och ingen nederbörd på ett tag ger klart vatten.
Bra sikt med solstänk.
Sedan var det slut med vadandet för idag. Då var det dags för skrubbafiske från land. Det nappade ganska omgående en skrubba 1/2 kgs klassen. Och sedan nappade det på rätt bra under dom 3 timmar jag fiskade. Det blev väl ett 15 tal skrubbor och ett par simpor, en av dom var en rejäl tjockis som vägde ca 3 hg. Största skrubba tippar jag till ca 6 hg. Gungar gott i lätta spön när skrubborna nappar.
Black friday är det idag har jag hört och läst, det är nåt nytt för mig men fisket var okay på Black friday så man får väl anta att det är en bra dag då !!! // Anders
Fetis







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar