fredag 12 december 2014

Fiskepyssel m.m 2.

Nu när vädret inte inbjuder till fiske så kan man ägna sig åt att förbereda sig till kommande säsong med att rekognosera potentiella fiskevatten t.ex. Själv var jag ute och kollade in ett karpvatten igår som jag tänkt att testa till våren. Grymt högt och grumligt vatten var det, så det inbjöd inte till fiske för tillfället men till våren är det nog annorlunda.

Karpdammen

Jag har även lagt partiklar i blöt som sedan skall kokas för att testa hur det funkar att göra sitt eget partikelmäsk till karpfisket. Bara ett litet kok men kul att se hur det funkar och för att ha något att pyssla med. Funkar det bra kanske man kan spara en o annnan krona med som bonus. Inom karpfiske finns det mycket man kan  trixa med för att förbereda sig inför kommande fisken.

partiklar i blöt.

Ett annat projekt jag börjat med är att bygga en ny vattenkikare, inget jag egentligen behöver då jag redan har 2 st men det är alltid kul att ha något att göra och målet är ju att den ska bli bättre än dom man redan har. Så passa på att använd tiden till fiskepyssel för snart är det igång igen och då vill man stå med spöt i handen när man är ledig.// Anders

Vattenkikare 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar