torsdag 2 april 2015

Fiske i ur och skur ingen lätt affär.

Då jag var ledig idag och frugan jobbade så var det läge för att fiska. Egentligen var jag inte så sugen då kallvädret slagit till med nordanvindar och låga temperaturer. Av erfarenhet brukar inte fisket vara något vidare då framförallt inte sötvatten. Det blev i alla fall fiske i en relativt närbelägen färnaå, allt annat än att bli fisklös idag skulle vara en överraskning kände jag. Jag skulle även testa en wigglerrulle som jag fått av Niklas som verkade lämplig till friline/flötmete också.

Wiggler pimpel/metrulle
Rullen fungerade jättebra till frilinefisket, linan rann ut utan några slingor som det kan bli med en haspelrulle. Som väntat blev det ingen fisk idag men jag fick upp en fisk en gång till ytan som tog en brödbit men när min krokförsedda brödbit kom var den tydligen nöjd. Jag bottenmetade också men det gav inte heller något. Vattentempen var fortfarande bara 6 grader samma som den var när jag var här den 13/3. Kallt och blåsigt var det mest hela dagen inga 9 grader som smhi utlovat , fel som vanligt :(  Dagens behållning var ett älgkadaver som låg utspritt på en åker och flera hagelskurar :)

Efter hagelskur
Ett antal kilometrar längs ån blev det i benen också så man får väl vara nöjd att man fick motionera lite också. Jag träffade 2 unga killar på hemvägen som tyvärr också hade nollat idag. Jag var även nere hemmavid igår och kastade 1 timme efter havsöring men det blev inte heller något, det verkar ha varit trögt på premiären igår efter av vad man läst. Lite värme och sydvindar nu tack så att fisket kommer igång.Vi önskar alla en glad påsk //Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar