torsdag 16 april 2015

Förmiddagsfiske

I morse blev det ett litet karpfiskepass igen. Det kändes inte hett efter 2 dagars skitväder. Och att Smhi lovade frisk nordvästlig vind gjorde ju inte saken bättre. Men jag sitter hellre ute vid vattnet än inomhus när jag är ledig, trots allt finns ju alltid chansen att få något om man har grejorna i vattnet. Mycket riktigt blåste det rejält och vattentemperaturen hade gått ner flera grader sen sist. Jag roade mig med att koka korv och att dricka kaffe i väntan på napp, det smakar förbannat gott utomhus.

Korvståndet
Som väntat hände inte något medans jag var där. Jag tröttnade efter 7 timmars blåsande. Dessutom syntes inte ett spår av någon karp idag. Inga som låg och solade  och i och för sig så hade det nog inte gått och sett några i alla fall i blåsvädret. Men jag ger mig inte, en fin karp ska upp. Och dom få timmar jag lagt är peanuts om man snackar om karpfiske. Tur att man kan fiska havsöring emellanåt så man får nåt hi hi. Jag har fått några till nu men fortfarande bara småfisk. Kanske blir det några kast ikväll igen.

Bävergodis
Jag såg  bävern i morse när jag kom , det var det enda som visade sig i vattnet idag. till och med grodorna som det var mängder av sist lös med sin frånvaro idag. Solen var framme och man fick se vitsippor så det är på g nu med våren.//Anders
Våren är här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar