fredag 10 april 2015

Karpfiske

Igår efter jobbet drog jag iväg på ett 7 timmars karpfiskepass. Nu är det läge att börja med att försöka få karp vilket jag bara fått en förut. Det var förra året vid ett rudafiske jag fick en 2,5 kgs karp. Då bestämde jag att nästa säsong ska det satsas en del på karpfiske vilket är ett av dom få fisken jag inte provat på förut. Inte helt oväntat blev det ingen karp för mig igår ( karpfiske är inte som att häckla makrill precis ). Men det roliga var att när jag kom till sjön hade precis en annan fiskare Joakim precis fått en fin karp. Så jag fick se och fota en karp i alla fall.

Joakim med fin karp.
Jag träffade även Joakims kompis Håkan vid sjön, båda två jättetrevliga killar som gav mig flera karpfiske tips. Vilket är mumma för en nybörjare. Någon mer karp kom inte upp medans jag var kvar.Men det gav mig bara mer lust att fiska karp, när den väl ligger i håven är lyckan desto större.

Solbadare

Inte bara karparna hade vaknat till liv i vårsolen utan även grodorna låg och sola i ytan. Gott är det.Jag har också kört ett kortare öringfiske som resulterade i en öring upp och en tappad. //Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar