lördag 4 april 2015

Nattligt kikfiske

I skuggan av grymma Piggvars rapporter från igår där Kolbeck slog till med en grym fisk på 7250gr så åkte jag igår kväll ut tillsammans med min barndoms kompis till havet så han kunde fota lite samtidigt som jag fiskade. Har snöat in på att hitta några heta Slätvars ställen så det var väl främst det och kanske hopp om att se någon Tunga som var kvällens mål. Första stället som såg riktigt hett ut på Enirokartan visade sig inte vara riktigt så hett som jag hade hoppats på. På väg tillbaka hittade jag dock en fläck där det låg 2 varar. varav 1 Slätvar, som faktiskt högg. 650gram. Storleken har inte alltid betydelse. Riktigt rolig fångst för mig. Den andra fisken som låg där var en Piggvar som vägrade käka.  Platsen var även full av Eremitkräftor? Var hur många som helst som sprang omkring med snäckskal på platsen. Sjukt fräsigt.
Tesade även en annan plats till innan hemgång men där var det totalt dött. Tycker båda platserna kunde hållit Tunga men det kanske är förtidigt ännu?

//Niklas

Första Slätisen hemma på Västkusten för mig!

Riktigt cool bild kompisen tog!

1 kommentar: