onsdag 6 maj 2015

Efter 48,5 timmar kom den.

Nu blir det prinsesstårta imorgon för idag fick jag min första karp på riktat karpfiske. Som jag skrivit förut så fick jag ju en förra året med men då var det inte riktat karpfiske. Men det var den fisken som fick mig sugen att börja karpfiska. Det var ingen jätte jag fick idag men det var en bra början och jag är jättenöjd. 4,8 kg finfin spegelkarp. Det är bra att börja med en beskedlig vikt så kan man successivt kan arbeta sig uppåt. Det kan ju inte alltid vara som med min Multe, att första fisken är ett svenskt rekord. Det tog mig 48,5 timmars fiske företrädesvis på morgon och dagtid att få en karp. Mindre än väntat faktiskt. Bara det blir lite goare väder så får det bli lite övernattningar i bivyt så ökar väl chanserna till fler karpar. Man har ju blivit lite kräsen med åren att det ska vara finväder när man fiskar.//Anders

Efterlängtad firre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar