onsdag 24 juni 2015

Ändrade planer gav fisk.

I morse gick jag upp tidigt för att åka iväg för att fiska färna. Men vädret var inget vidare så jag ställde in, det kändes inte hett med 12 grader, blåsigt och mulet. Var är sommaren !!!!
Det blev till att göra lite nytta hemma istället på morgonen. När nyttan var gjord cyklade jag ner till älven för att jigga en stund. Otrolig aktivitet i älven nu med Volvo ocean race, Stena line firar 50 år m.m. Båtar överallt av alla olika sorter. Jiggningen började bra med några mindre abborrar.


Sedan ett  kast åt ett annat håll och en fin abborre på 640 gr slukade jiggen. Ett kast till på samma spot efter återutsättning av den första. Smack igen och en borre på 790 gr högg. Bra storlek för att vara här nere i älven där vår största borre vägt 8 hg. Fightas gott gör dom nu med i sommarkondition.
Sedan blev det några till i 1/2 kgs klassen och några mindre.Som bonusfisk högg en torsk på 1kg.


Efter en timme blev blåsten besvärlig så att det inte var något kul längre så jag cyklade hem igen och drömde om bättre väder. Vi har kört några korta karppass också men det har inte varit någon aktivitet alls varken på mornar eller kvällar som vi sett. Trots väl uppmäskade ställen. Enligt expertisen kan även det vara det dåliga vädrets fel. Jag är benägen att tro det också.//Anders

Hamnen lever upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar