lördag 13 juni 2015

Lyckat Karpfiske

Igår kväll tog jag och tjejen över farsans swim han körde på under Torsdag>Fredag. Förhoppningarna var stora då platserna var uppmäskade sedan ett dygn tillbaka. Aktiviteten på Karparna var bra redan från första timmen vi kom så det kändes också bra. Efter att ha placerat ut spöna och mäskat ytterligare så var det bara att luta sig tillbaka och umgås med det fina sällskapet jag hade med mig. För att göra hela kvällen natten och morgonen kort så var där många karpar i rörelse runt grejerna men ingen som åt vad jag kunde se. Så ingenting hände, några liners var det enda. Frustrerande! Jag som var så säker på att det skulle dra iväg.. Med några tilltänkta timmar kvar att fiska så lokaliserade jag ett par fiskar lite längre bort och beslöt mig för att flytta ett spö från mäskplatserna och placera det bland fisken. Det dröjde inte många sekunder innan det drog iväg.. Utan håv fick jag ropa på tjejen som låg i tältet och sov, så hon kom springandes barfota i underkläder (Ingen dålig syn det! ;)) och håvade fisken åt mig. Väl i håven såg jag att det är bland dom större fiskarna i sjön. Skönheten vägdes till 13620gram! Vilken premiärfisk!! Ibland är turen och oddsen på ens sida. Nöjda packade vi sedan ihop grejerna. Ser redan fram emot nästa karpfiske. Det gav verkligen mersmak! Skådade även Karplek större delen av tiden. Vilt värre!


//Niklas

Karpkung för en dag! 


Ingen dålig kondis


I väntan... Full med förhoppningar..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar