lördag 10 oktober 2015

Höstfärnor

I går tog jag bilen för att åka iväg för att fiska färna. Ett fiske som det var ett tag sedan jag gjorde. Det var vindstilla och 7 grader när jag kom fram vid 9:30 tiden. Fram med feederspöt och i med grejorna, napp direkt och en hygglig färna i håven. Kul att någon var på plats i alla fall, det är inte vid varje färnafiske jag får någon färna. Gott att få napp direkt. Färna fiske för mig betyder mycket promenerande och förflyttningar då jag inte tycker det är någon ide att vara allt för länge på samma plats. Och igår verkade jag dessutom prickat in rätt dag för en gång skull. Med jämna mellanrum nappade det färnor spritt under dagen på olika platser. 5 färnor upp blev det till slut vilket jag är jättenöjd med. Dom tre största vägde 2,2 kg, 1,91 kg och 1,68 kg. Helt okay vikter för mig, huvudsaken är att man får lite fight och spänning. //Anders

Höstfärna

1 kommentar:

  1. Riktigt trevligt fiske det där färnafisket! Nu blev man sugen!

    SvaraRadera